rady na start

Krok 2 – motywacja

23 sierpnia 2012
 

Zastanawialiście się kiedyś, po co właściwie chcecie zmieniać nawyki żywieniowe? Może jest dobrze tak, jak jest? Może lubicie swoje codzienne menu i nie macie ochoty na rezygnowanie ani z szarlotki do kawy, ani ze smażonych potraw, ani z drinka ze znajomymi? Może sama myśl o diecie frustruje was, a odchudzanie jest dla was ogromnym wysiłkiem, który i tak zawsze kończy się tak samo – powrotem do punktu wyjścia? A może chcecie zrobić przyjemność innym ludziom – dostosować się do ich oczekiwań, chociaż sami całkiem dobrze czujecie się w swoich ciałach?… To pierwsza sprawa, którą warto przemyśleć.

Kolejna to podejście do tematu odchudzania / zdrowego odżywiania. Zdradzę wam sekret. W życiu motywuje nas albo unikanie kary, albo dążenie do nagrody. Przy czym – wolimy dążyć do nagrody, niż unikać kary. Jeśli dieta kojarzy wam się z karą – trudno będzie wam wytrwać. Jeśli zmienicie sposób myślenia i potraktujecie dietę jak przygodę, która przynosi wam same korzyści – na przykład zmienicie noszony rozmiar ubrań – macie szansę już nigdy nie wrócić do starych nawyków.

A teraz – ćwiczenie. Określcie, które z poniższych stwierdzeń kojarzą się z karą, a które z nagrodą.

  • Dieta to katorga – nie mogę jeść rzeczy, które lubię
  • Dieta to dla mnie urozmaicenie – wreszcie spróbuję czegoś nowego, na pewno odkryję nowe potrawy, które polubię.
  • Alarm! Przygotować się na sytuację wyjątkową! Na 3 miesiące wprowadzam reżim i na każdym kroku pilnuję, co jem! Będzie ciężko!
  • Hurra, zaczynam nową przygodę! Odkryję nowe smaki, każdego dnia moje ciało będzie się zmieniać na korzyść, a po trzech miesiącach kupię jakiś seksowny ciuszek – mniejszy o rozmiar lub dwa niż teraz.

Macie to? 🙂

Zeszyt Popisowych Zmian

1. Dokładnie zastanów się, dlaczego chcesz zmienić nawyki żywieniowe. Bądź szczery z samym sobą – jeśli nie chcesz tego na 100%, bez wyrzutów sumienia zajmij się czymś, co naprawdę sprawi ci przyjemność. Jesteś super w każdym rozmiarze – i tego się trzymaj 🙂

2. Jeśli jednak jesteś zdecydowany na zmiany, przygotuj listę 28 korzyści, które da ci dieta. Pamiętaj! Stwierdzenia formułuj w taki sposób, żeby były dla ciebie nagrodą, nie karą.

3. Pracuj nad podniesieniem poziomu ekscytacji zmianami, które cię czekają – całkiem jakbyś wyruszał na niezwykłą, wyczekaną wyprawę.

Może zainspirujecie innych – napiszcie w komentarzach najbardziej motywujące korzyści, które wymyśliliście!

 

{ K }

  1. Przeglądam blog, dziś przypadkowo na niego wpadłam. Data wpisu to data moich urodzin, więc sporządziłam listę korzyści. A wygląda ona tak:
    1. mniejsza waga
    2. lepszy wygląd
    3. zdrowie!
    4. zmniejszone nadciśnienie
    5. Taniej!
    6. więcej ciuchów od wyboru
    7. komplementy
    8. większa sprawność.
    9. łatwiej zajść w ciążę
    10. podniesienie samooceny
    11. lepiej znieść ciążę z mniejszą wagą
    12. na plażę bez kompleksów!
    13. więcej sukien ślubnych do wyboru
    14. duma z realizacji celu
    15. podziw znajomych i rodziny
    16. podróże smakowe!
    17. healthy jest trendy!
    18. łatwiej będzie wychować żywieniowi dzieci
    19. dłuższe życie
    20. więcej energii
    21 otwarty umysł
    22. więcej chęci do życia
    23. więcej radości

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *