rady na start

Krok 5 – wsparcie

26 sierpnia 2012

Wierzę, że z niecierpliwością czekacie już na wrzesień, żeby zacząć wprowadzać zmiany w sposobie odżywiania. Z pewnością na początku wszystko będzie świetnie, ale przyjdą chwile, gdy nawet najbardziej zmotywowane osoby będą mieć dość tej całej diety. W takich sytuacjach potrzebna wam będzie osoba, która pomoże przetrwać chwile kryzysu.

Pomyślcie, kto mógłby zostać waszym osobistym „dietoochroniarzem”. Zadaniem takiej osoby będzie chronienie was przed kompulsywnym najedzeniem się rzeczy, których powinniście unikać czy spontanicznym pomysłem zakończenia odchudzania. Ma was wspierać i przywracać myśli na właściwe tory. Wybierzcie osobę rozsądną, która nie ulegnie waszemu skrajnemu (chwilowo) nastrojowi, tylko pomoże wam przetrwać.

„Dietoochroniarzowi” dostarczcie listę motywacji, którą przygotowaliście w drugim dniu przygotowań. W sytuacji alarmowej niech spokojnie przypomni wam, jakie macie cele i jaka będzie nagroda po osiągnięciu celu.

 

DALEJ

rady na start

Krok 4 – porządki

25 sierpnia 2012

Do końca sierpnia jeszcze tylko tydzień. Najwyższa pora, żeby przejrzeć szafki i zużyć produkty, które  nie są wskazane podczas odchudzania.

Czego się pozbyć

  • Słodycze i inne przekąski – nie martwicie się, nie musicie się z nimi żegnać na zawsze, w czasie diety od czasu do czasu podpowiem wam, co pysznego można zjeść bez wyrzutów sumienia.
  • Białe pieczywo, makarony – będę was namawiać na zastąpienie ich pysznymi, pełnoziarnistymi / razowymi odpowiednikami.
  • Alkohole – czy wiecie, że są bardzo tuczące i wzmagają apetyt?
  • Kaloryczne napoje – wody smakowe, napoje gazowane, słodzone soki, nektary itp.
  • Nabiał – owocowe jogurty, smakowe maślanki, serki
  • Sery żółte – na diecie je się bardzo mało żółtego sera, bo ma mnóstwo kalorii, więc jeśli macie go naprawdę dużo, zróbcie np. zapiekankę – na diecie przestawicie się na zupełnie inne ilości tego przysmaku (osobiście – uwielbiam!).

Ta lista mogłaby być o wiele dłuższa – robiąc porządki, bądźcie czujni i spróbujcie wyłapać inne kaloryczne lub niezdrowe produkty. Zróbcie miejsce na nowości! 🙂

 

DALEJ

rady na start

Krok 3 – zapisywanie posiłków

24 sierpnia 2012

Żeby zmieniać nawyki żywieniowe, trzeba określić, jakie są w tej chwili – i co w nich można poprawić. Już dziś zacznijcie prowadzić „dietetyczny pamiętnik” na stronie tabele-kalorii.pl (jeśli jeszcze tego nie robicie).  Dodawajcie kolejne posiłki – będą widoczne w zakładce Raporty.

 

Pamiętajcie, żeby dokładnie ważyć składniki dań. Od dziś do końca 10-dniowego Programu Przygotowawczego zapisujcie skrupulatnie każdą zjedzoną rzecz. Dzięki temu zbierzecie potrzebne informacje:

  • Ile jecie posiłków
  • W jakich godzinach jecie (w jakim czasie od wstania, ile przed snem)
  • Jak często jecie
  • Ile kalorii codziennie spożywacie

Uwaga: odchudzanie rozpoczniecie dopiero we wrześniu, teraz jeszcze nie musicie pilnować diety. W związku z tym – nie ograniczajcie się, nie odmawiajcie sobie niczego, jedzcie tak jak zwykle. Chodzi o to, żeby uzyskać niezafałszowany obraz waszych zwyczajów żywieniowych.

I pamiętajcie – każdy drobiazg jest ważny. Mleko dodane do kawy też ma swoją kaloryczność, podobnie cukierek czy kilka chipsów. Zapisujcie wszystko!

Zeszyt Popisowych Zmian

1. Przyglądaj się swojemu „dietetycznemu pamiętnikowi” i notuj, co cię zdziwiło lub zwróciło twoją uwagę. Może ulubiona lekka sałatka ma „milion” kalorii z powodu sosu, którym jest polana? Może jesz bardzo małe śniadanie lub rezygnujesz z kolacji? Może prawie w ogóle nie jesz warzyw? A może unikacie pieczywa, makaronów itp.?…

{ K }

DALEJ